Arama
  • Gelişmiş Arama
  • Standart Arama

Hızlı Arama
  • Son 25 Bayan
  • Son 25 Erkek
  • Online Bayanlar
  • Online Erkekler
  • Bugün Doğan 25 Bayan
  • Bugün Doğan 25 Erkek
  • Arkadaş Listem
  • Engelleme Listem
  • Forum Ara
  • Takip Listem
  • Yeni Grup Aç
  • Gruplarımı Göster
  • Grup Kategorileri
  • Grup Ara
  • Yardım

Grupları Listele
  • Alfabetik Sırada
  • Açılış Tarihine Göre
  • Üye Sayısına Göre
  • Yazılan Mesaj Sayısına Göre
  • Profilimi Göster
  • Üyelik Bilgilerimi Değiştir
  • Özelliklerim
  • İstatistiklerim
  • Üyeliğimi Uzat

Profilimi Güncelle
  • Temel Bilgiler
  • Fotoğraf Ekle / Düzenle
  • Benim Durumum
  • Ne Arıyorum
  • Fiziksel Özelliklerim
  • Yaşam Tarzım
  • En Sevdiklerim
  • Kişilik Özelliklerim

Profil Ayarlarım
  • Ayarlarım


Artık Üye Fotoğraflarını
Oyluyoruz
Şu an sizin fotoğraflarınız
oylanıyor olabilir!
Üyelerimizden Gelenler
Arkadas.Com ' un pekiştirdiği dostluklar
LaVinYaDan-Nagmele® Grubu
Devamı için tıklayınız

 
F o r u m

   Tüm Forumlar
   Yaşam
   Din ve İnanç
   Nur Suresi 31. Ayeti Nasıl Anlamalıyız.
 


Bu yazıya sizde mesajınızı ekleyebilirsiniz
Gönderen Mesaj
halukgta
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
59 yaşında / Erkek
Avcılar
İstanbul
Aktif Toplam Yazı : 144
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 05.01.2015 16:03


Değerli din kardeşlerim. Bugün İslam toplumları olarak, çok farklı anladığımız, çok farklı anlamlar verdiğimiz Nur suresi 31. ayet üzerinde, birlikte sizleri düşünmeye davet etmek istiyorum.


Ayeti anlamaya çalışırken, lütfen hiçbir etki altında kalmadan, bizlere öğretilen bilgileri bir kenara bırakarak, ayeti bizler Kur’an bütünlüğünde bizzat Kur’an dan anlamaya çalışalım. Çünkü Allah Kur’an ayetlerini Kur’an da açıkladığını ve nice örnekler verdiğini söylüyor. Diyanet İşleri başkanlığının, yeni mealinden ayeti önce yazalım.


Nur 31: Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (YÜZ VE EL GİBİ) GÖRÜNEN KISIMLAR MÜSTESNA, zînet (yer)lerini göstermesinler. BAŞÖRTÜLERİNİ TA YAKALARININ ÜZERİNE KADAR SALSINLAR. Zinetlerini, kocalarından yahut babalarından yahut kocalarının babalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut erkek kardeşlerinden yahut erkek kardeşlerinin oğullarından yahut kız kardeşlerinin oğullarından yahut Müslüman kadınlardan yahut sahip oldukları kölelerden yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü’minler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!


Ayette geçen, GÖRÜNEN KISIMLAR MÜSTESNA cümlesine, Diyanet kendi anladığını yazmış ve parantez içine, Allah ın hiç bahsetmediği, ayette örneğini bile vermediği bir anlamı vererek, bu müstesnanın YÜZ VE ELLER OLDUĞUNU SÖYLEMİŞ. Allah müstesna olan el ve yüzden bahsetmiş olsaydı, bunları da söylemez miydi? İşte ayetleri kendi itikat ve inançlarımıza delil böyle yaratıyoruz. Bu açıklamayı lütfen hiç dikkate almadan, ayeti anlamaya devam edelim.


Allah görünen kısımlar müstesna dedikten sonra, ZİYNET yerlerini göstermesinler diyor. Cümleden anladığımıza göre, Allah görünen ya da görünmesinde sakınca olmayan kısımlar müstesna diyor. Peki, ayette dikkat çekilen konu neydi? Göğsün örtülme emriydi. O ZAMAN ALLAH, GÖRÜNEN KISIMLAR MÜSTESNA SÖZÜNDEN NEYİ KAST ETTİĞİNİ DE, BU DOĞRULTUDA ANLAMALIYIZ. Ayette hiç bahsedilmeyen bir konuyla bağlantı kurarsak, yanlış anlamış oluruz, kendimizi aldatırız. Diyanet ayeti tercüme ederken, parantez içine eller ve yüz olarak vermiş. Halbuki ki ayetin bahsettiği konu çok farklı.



Dikkat ederseniz cümlede, görünen kısımlar müstesna diyor, ama bu kısmın ne olduğu konusunu, tekrarlama gereği duymuyor ayet. Demek ki cümlenin öncesi ve devamında bu sözler geçiyor ve neresi olduğu anlaşılıyor ki, tekrar söz edilmemiş. Müstesna olanların ne olduğunu anlamaya çalışırken, bunu dikkate almalıyız.


Sizce göğsü örttükten sonra, kendiliğinden görünen kısım ne olabilir? ELBETTE GÖRÜLEN GÖĞSÜN İRİLİĞİ, BÜYÜKLÜĞÜDÜR. Sizce bunun dışında ne olabilir?


Allah görünen kısımlar hariç, ziynetlerini göstermesinler cümlesinde, ziynet sözüyle göğsün açıklığının, dekoltesinin kapatılmasından bahsediyordu. GÖRÜNEN KISIMLAR MÜSTESNA DERKEN, KADININ ÖRTTÜĞÜ AMA İRİLİĞİNDEN/BÜYÜKLÜĞÜNDEN DOLAYI GÖRÜLEN, FARK EDİLEN KISMININ GÖRÜLMESİNDE BİR SAKINCASININ OLMADIĞINI AÇIKLIYOR BİZLERE. Çünkü konu göğsün örtülmesi olduğuna göre, müstesna sözünü de bahsedilen konuyla alakalı anlamalıyız ki, doğru anlamış olalım. Dikkat ediniz yukarıda da söylediğim gibi, müstesna olan kısım ayrıca, açıklanmaya, detay verilmeye gerek görülmemiş. Ayeti anlamaya devam edelim.


(BAŞÖRTÜLERİNİ TA YAKALARININ ÜZERİNE KADAR SALSINLAR.)


Yakalarının üzerine neden salsınlar dediği çok açık. Göğüs dekoltesini, göğsün açıklığının kapatılması emrediliyor. Demek ki ZİYNET sözüyle Allah, kadının ilk göze çapan, cinsel bölgesi göğüslerinden bahsediyor. Ayetin devamını da bu bağlamda anlamaya devam etmeliyiz, doğru anlamak istiyorsak.


Peki, ayette Allah bu sözleriyle bizlere nasıl bir hüküm veriyor. Şöyle diyebilir miyiz? Allah başında mutlaka başörtüsü olsun ve onunla da göğüs açıklığını da ört emri veriliyor. Bunu söyleyebilir misiniz? Yoksa zaten Kur’an ın indirildiği toplumda, kadının başı örtülüydü, o örttüğünüz başörtülerinizle, açıkta bıraktığınız, dikkat çeken göğüs dekoltenizi de örtününüz, kapatınız mı diyor?


Söylediklerimin daha iyi anlaşılması için, bir örnek vermek istiyorum. Diyelim ki Kur’an ın indirildiği toplumda, kadının çok kısa etek giydiğini ve öyle dolaştıklarını farz edelim. Tıpkı başlarını örtüp göğüslerini daha dikkatsiz örten kadınlar gibi. Allah yapılan bu yanlışa dikkat çekmek için, şöyle bir ayet indirdiğini farz edelim.


( Ey Mümin kadınlar, eteklerinizi aşağıya doğru salınki dikkat çekmesin, mümin kadına da yakışan budur.)


Bu durumda siz bu uyarıdan, nasıl bir sonuç çıkartırdınız? Kadınlarda etek giymek farzdır ve bu eteğin boyu da uzun olacaktır diye mi anlardınız? Yoksa yapılan yanlışa Allah dikkat çekerek, etek giyecekseniz kısa etek giymeyin diyor, diye mi anlardınız? İşte yaptığımız yanlışa örnek. Bizler ayetlerin ne anlattığını, neye hükmettiğini değil, AYETLERİ TÖRE VE İTİKATLARIMIZA NASIL DELİL YAPARIZ, ONUNLA BAĞLANTI KURARIZ ONA BAKIYORUZ. ÖNEMLİ OLAN HÜKÜMDÜR, HÜKMÜ YERİNE GETİRMEK İÇİN KULLANILAN ARAÇ YA DA GEREK, ZAMANA MEKÂNA GÖRE DEĞİŞEBİLİR.

Hatırlayınız Allah elçisine Hac suresi 27. ayetinde ne diyordu?

Hac 27: İnsanlar arasında haccı ilan et ki, GEREK YAYA OLARAK, GEREK UZAK YOLLARDAN GELEN YORGUN DEVELER ÜZERİNDE sana gelsinler.


Bakın Allah o devrin koşullarında ayeti indirmiş ve Hacca yaya ya da deveyle gidilebileceği örneğini veriyor. Şimdi bizler bu ayetten, Hacca yalnız yaya, ya da deveyle gidilmelidir diyebilir miyiz? Elbette hayır. O zaman Nur suresinde geçen, HIMAR kelimesine başörtüsü anlamını dahi versek, ayette başın örtülme emrini de dolaylı Allah veriyor diyemeyiz.


Nur suresi 31. ayeti anlamaya devam edelim. Ayetin devamında çok ilginç ve dikkatle düşünmemiz gereken bir liste verilerek, ziynetlerini bu kişilerden başkasına göstermesinler açıklamasını yapıyor. Sayılanlara baktığımızda, çok yakın akrabalar ve aile içinde yaşayan, erkekliği kalmamış köle ve hizmetçilerden, birde henüz kadınların MAHREM YERLERİNE vakıf olmayan, erkek çocuklardan bahsederek, bunlardan başkasına göstermesinler diyordu.



Peki, bu sözleri nasıl anlamalıyız? Eğer bu saydıklarımıza, kadının göğüslerini serbestçe gösterebilir diye anlarsak, elbette büyük hata yaparız. Ahzab Suresi 59. ayeti tekrar hatırlayınız lütfen. Ne diyordu Rabbimiz? Mümin kadınlara söyle, dışarıya çıkarken, üzerlerine dış giysilerini alsınlar ki tanınsınlar, bilinsinler incitilmesinler diyordu. Demek ki bahsettiğimiz konuyu bu ayet doğrultusunda anlamalıyız.


Nur 31. ayette sayılan kişiler, evde her zaman olabilecek insanlar. Kadın töresi, geleneği gereği evinde nasıl yaşıyorsa, hangi rahatlıkta dolaşıyorsa, evin içinde o rahatlıkla giyinip, o sayılan kişilerle birlikte EK ÖNLEM ALMADAN dolaşabileceği anlaşılıyor. Yoksa herhangi bir yerini açması söz konusu değil. Ev içinde her zaman bulunabilecek yakın akrabalara lütfen dikkat ediniz. BU SAYILAN AKRABALARLA ZATEN KUR’ AN DA, EVLENME YASAĞI VARDIR.


O günkü devri hatırlayınız. Tek bir oda ve kadın hem evin işi, hem de ÇOCUKLARINI EMZİRMEK, DOYURMAKLA MEŞGUL BİR DURUMDA. GEREKLİ ÖNLEMLERİ ALARAK, EVİNDE YAKINLARI, AKRABALARI YANINDA, DAHA RAHAT HAREKET EDEBİLMESİNE RUHSAT TANINIYOR AYET. Bu ayete öyle anlam veriliyor ki bir kısım düşünce, kadın saçını bu kişilere ancak gösterebileceği, başkalarına gösteremeyeceği söylenmektedir. İyi ama bu anlam verilecek tek kelime bile yok ayette.


Şimdide ZİYNET sözcüğünü farklı anlamlarda düşünelim. Allah ziynet sözünden, kadının taktığı takılardan bahsettiğini var sayalım, çünkü böyle düşünenler de var. Böyle düşünürsek, bu kelimenin bir cümle önce tekrarlandığı ve Allah başörtüleri ile göğüs açıklıklarını örtsün diye uyardığı, sözleriyle ters düşer. Göğüste takı var onun için kapatılmalıdır tezi, ayetin bütünlüğüne uymaz.


Biz yinede ziynet kelimesini, takılan süs eşyası olarak anlamaya devam edelim ve bu konu üzerinde düşünelim. Amaç en doğruya düşünerek ulaşmak değil mi? Allah süs eşyası/ziynet takan bir kadının, taktığı takıları, ayette saydığı en yakınlarının dışında, kimseye göstermesini haram kılmış, yasaklamış diye anladığımızı düşünelim. Dikkat ediniz bu konudan bahsederken, bir cümle var hatırlatmak istiyorum.


(ERKEKLİĞİ KALMAMIŞ HİZMETÇİLERDEN YAHUT DA HENÜZ KADINLARIN MAHREM YERLERİNE VAKIF OLMAYAN ERKEK ÇOCUKLARDAN BAŞKALARINA GÖSTERMESİNLER.)


Dikkat ederseniz, kadınların mahrem yerlerinden bahsettiği gibi, erkekliği kalmamış hizmetçilerden bahsediyor. Bu sözlerden anlıyoruz ki, ZİYNET kelimesi ile Allah takılan süs eşyasından bahsetmiyor. Hatta bundan bahsetmesi hiç mümkün değil, çünkü Allah ne diyordu süslü giysi ve süs eşyası ile ilgili? Araf. 31. ayette, Ey âdemoğulları! TÜM MESCİTLERDE SÜSLÜ, GÜZEL GİYSİLERİNİZİ KUŞANIN. Araf 32. ayette ise bu konuda, çok daha güzel bir açıklama yapıyor ve bakın ne diyor.


(De ki: "Allah`ın kulları için çıkardığı SÜSÜ, GÜZEL, TEMİZ VE TATLI RIZIKLARI KİM HARAM ETMİŞ?" De ki: "Dünya hayatında onlar, İNANANLAR İÇİN DE VAR. KIYAMET GÜNÜNDE İSE YALNIZ İNANANLAR İÇİNDİR ONLAR." Bilgiden nasipli bir topluluk için biz, ayetleri böyle ayrıntılı kılıyoruz. )


Buradan da anlıyoruz ki süslenmek ve süslü güzel giyinmek yasak değil. Bu örneği verdiğimizde, kadın yalnız kocasına süslenir, süslenerek dışarı çıkamaz, takılarını gösteremez demek, Kur’an a göre yanlış olur. Çünkü Allah böyle bir yasaklayıcı hüküm vermemiştir. Tam tersine mescitlere giderken süslü, güzel giyinmemizi emretmiştir, hiçbir ayrım yapmadan.


Bizler kendimiz karar veriyor ve kadın kocasından başka kimseye güzel, süslü görünemez diyoruz. Ayetlerde Allah açıkça söylemediği, kadına asla böyle bir yasak getirmediği halde, bizler nefislerimiz doğrultusunda imanımıza yön veriyoruz.


Acaba hüküm vermediği halde, neden yalnız kadın süslenip, süs eşyası takıp gezemez deniyor da, erkekler kendilerine böyle bir yasak getirmiyor? Buda düşündürücü değil mi? Kadın süslenip gezemezse, erkekte bunu yapamaz. Ama erkekten bahseden bile yok. Demek ki ayette geçen ziynet sözünden, takılan takılar anlamamız Kur’an a göre doğru olamaz. Gelelim ayetin son kısmına. Ayette geçen cümleyi tekrar hatırlayalım.


(GİZLEDİKLERİ ZİYNETLER BİLİNSİN DİYE, AYAKLARINI YERE VURMASINLAR.)


Bu cümleyi her iki şekliyle de düşünelim. Eğer ziynet kelimesinden takılan takı, altın, bilezik süs eşyası olarak algılamış olsaydık, bu takıların görünmesi için kadın hızlı, sert yürümesi, ayette geçen sözlerden yola çıkarak, ayakların sertçe hareket etmesi ile süs eşyaları belli olmaz. Çünkü süsler/takılar görünür vaziyettedir zaten. Ayağına takılan hal halı örnek vererek, ayeti anlamaya kalkarsak, ayeti bütünlüğünden uzaklaştırmış oluruz.


Şimdi lütfen bu konu üzerinde daha dikkatle düşünelim. Evin kadını için, ziynetlerini saklama konusunda, daha rahat edecekleri kişiler sayılmıştı hatırlarsanız. Ayeti tercüme ederken, ziynetlerini gösterebilecekleri kişiler diye sayılmıştı. Lütfen ayetin sonundaki bu cümle üzerinden düşünelim şimdide. Evin ahalisine, YAKINLARINA GİZLEDİKLERİ ZİYNETLER BİLİNSİN DİYE, AYAKLARINI YERE VURMASINLAR DİYOR. Demek ki ziynet yani kadının göğüs bölümü açık değil. Yine gizleniyor ve örtüldüğü halde, KENDİLİĞİNDEN GÖRÜLEN İRİLİĞİ, hızlı hareket ederek, cazibeli davranışlarla, dikkatin bu kısma çekilmemesi gerektiği uyarısı yapılıyor özellikle ayette.


Kadın evin içinde hızlı hareket ederek, kırıtarak yürüdüğünde en çok dikkat çeken kısmı, özellikle Arap kadınlarının büyük, iri göğüsleridir. Bu cümleden de anlıyoruz ki, kadın evin içinde belki akrabaları ve ev halkı için daha rahat giyinebilecek ama ev halkının dikkatini, kendi cinsel objelerine dikkat çekecek hiçbir şey yapmamaya da özen gösterecek.


Ben Kur’an bütünlüğünde, hurafenin etkisinde kalmadan bu ayetten bunları anladım. Hatalarım varsa, Rabbim affetsin ve gerçekleri görmem içinde, gönül gözlerimi açmayı nasip etsin bana ve cümlemize inşallah.


Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK
http://halukgta.blogcu.com/

Nameles76
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
41 yaşında / Erkek
Silivri
İstanbul
Aktif Toplam Yazı : 6718
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 05.01.2015 16:45


Haluk sen neden göğüslere takılı kaldın bu kadar yahu..?

Birde o kadar uzun kopyalar paylaşıyorsunki ortalara gelmeden başını unutuyoruz paylaşımın.

O ayeti kerimeden kısaca anlamamız gerek aşağıdaki gibidir..

İmanlı kadınlara de ki; gözlerini yumsunlar ve tenasül uzuvlarını korusunlar.

Kendilerinden görünenler dışında ziynetlerinimeydana çıkarmasınlar, kendilerinden görünen şeyler dışındasüslerini açığa çıkarmasınlar.

Örtülerini başlarından doğru yakaları üzere atsınlar.

Ziynetlerini açmasınlar, ancak kocalarına veya babalarına yahut kocalarının babalarına ya da oğullarına veya kocalarının oğullarına yahut erkek kardeşlerine ya da erkek kardeşlerinin oğullarına veya kız kardeşlerinin oğullarına yahut kendi kadınlarına ya da sağ ellerinin mâlik bulunduklarına veya erkeklerden ihtiyaç sahibi olmadıkları halde peşe takılanlara yahut kadınların avretlerinden haberleri olmayan o çocuklara müstesnâ.

Gizlemekte oldukları o ziynetleri bilinsin diye ayaklarıyla da vurmasınlar. Ey mü`minler. Hep birlikte Allâh`a tevbe edin. Ta ki siz felaha erabilesiniz.

Sen Tefsircimisin ? Müderrismisin?Fıkıhçımısın?Mealcimisin?
Kuran-ı kerimde sana göre bana göre diye bir şey yoktur..!
Bu işin uzmanları hayatlarını bu işe adamış ve en ufak hatasız kaleme almışlardır.


Mirac hadisesini bile kabul etmeyen sizlerdende başka bişey beklenmez zaten

İnce mevzular bunlar dikkat et..





Namia
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
80 yaşında / Bayan
Yurtdışı
Namibia
Aktif Toplam Yazı : 2219
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 05.01.2015 21:11



Öğüt verecek insana değil, örnek olacak insana ihtiyaç var.
Fetva veren çok olur ama takvayla yaşayan az bulunur ..

muro021
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
42 yaşında / Erkek
Adalar
İstanbul
Aktif Toplam Yazı : 46
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 06.01.2015 08:26


çok ilginç sitede karı bulamayınca bu aralar .. hoca olmayı seçmiş namales

yakında ne olur bilemem ... işide bile katılma olasılığı fazla bol bol kadın hemde 9yaşından 30a kadar köle pazarından seç seç al

bu site olmasa barınacagınız yer olmuyacak ..

Nameles76
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
41 yaşında / Erkek
Silivri
İstanbul
Aktif Toplam Yazı : 6718
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 06.01.2015 13:01


muro021

Mesaj
Profil
Ekle
40 yaşında / Erkek
Adalar
İstanbul
Aktif Toplam Yazı : 2
Yeni üye
Kısa tanıtım:Akıllı ve dürüst insan

En azından kendi kimliğimizle geliyoruz geldikmi,Sen gibi maskeler takıp gelmiyoruz

Haa bide kıçın açıkta kalmış ordan tanıdım.



Nameles76
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
41 yaşında / Erkek
Silivri
İstanbul
Aktif Toplam Yazı : 6718
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 06.01.2015 13:04


Bana sataşınca tatminmi oluyorsunuz anlamıyorumki,Nasıl bir Fantaziniz var sizin yahu.

_FERAYE_
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
31 yaşında / Bayan
Kızılcahamam
Ankara
Aktif Toplam Yazı : 7511
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 08.01.2015 09:41


nameles:) ne çok hayranın var senin:)

musa34mank
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
45 yaşında / Erkek
Çankaya
Ankara
Aktif Toplam Yazı : 104
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 08.01.2015 17:27


yahu madem diyanetin açıklaması yanlış buluyorsun?başörtüsünü neden doğru buluyorsun?? açıklarmısın

Nameles76
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
41 yaşında / Erkek
Silivri
İstanbul
Aktif Toplam Yazı : 6718
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 08.01.2015 17:58


Sorma Feraye:)

Cümle kurmak zeka işidir,Cümleyi anlamakta zeka işiidir.

Ne zaman beni nokta kadar küçük görse biri,Birde bakmışım ANLAMLI BİR CÜMLENİN SONUNDA MUTLAKA BEN VARIM.

Musa boş ver arada Trip atıyolar,Tribine bandıklarım.

musa34mank
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
45 yaşında / Erkek
Çankaya
Ankara
Aktif Toplam Yazı : 104
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 09.01.2015 11:59


nameles miraca inanmıyormuymuş ? yeni duydumda kuranın bir kelimesine inanmayan dinden çıkmıştır derler yani kuran zor bişey değilki açıkça yazıyor yani .birkere 100 sene önce yaşayan birine telefonu desen inanmazdı bir 100 sene sonrada burakla nasıl yükseldiğini anlayabileceğiz ve ozaman açıklıgınıda göreceğiz derim ben

musa34mank
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
45 yaşında / Erkek
Çankaya
Ankara
Aktif Toplam Yazı : 104
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 09.01.2015 12:00


azrailin tek can alan melek olması ve dünyada ölen saysısı farklı ülkelerden vs buna örnek bizim teknolojiyle onların teknoloji daha ilerlemiş olamazmı

musa34mank
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
45 yaşında / Erkek
Çankaya
Ankara
Aktif Toplam Yazı : 104
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 09.01.2015 12:04


şimdi haluk beye desekki her yüzyılda bir allah tarafından biri gönderilir Mevlana said nursi vs.bunada inanırlarmı bilemiyorum.yeni yüzyıla göre kuran yorumlanabilir ama işimize geldiği istikamette yorumlayamayız.

Nameles76
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
41 yaşında / Erkek
Silivri
İstanbul
Aktif Toplam Yazı : 6718
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 09.01.2015 14:58


İlahi musa:)

Bunlar sahabeyi hadıs-i şerifleri kabul etmiyor sen her yüzyılda bir gelen evliyaullahtan bahsediyon:))

Evet Miraç Hadisesini Kabul etmiyolar Rüya gördü onu anlattı diyolar.Tövbe haşa.

Nameles76
  • Mesaj
  • Profil
  • Ekle
41 yaşında / Erkek
Silivri
İstanbul
Aktif Toplam Yazı : 6718
[ Göster ]
Yazılış Tarihi : 14.02.2015 13:46


Selamlar Haluk bey,

Son açtığın panoların yayından kaldıralacağını söylediğim halde ısrarla devam ettin ne inat insansın yahu sen.. ARNAVUT`musun ?

Bir daha söylüyorum..

web:sitesi reklamı yapmak

Ya_sak....!


[1]
Arkadas.Com forum kuralları için tıklayın...           
 
KAPAT

Sınırsız Kullan